NETTIVARAAMON VARAUS- JA PERUUTUSEHDOT SEKÄ VARAUSOHJEET

VARAAMINEN JA PERUUTTAMINEN

Asiakkaan on ennen varaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin varaus- ja peruutusehtoihin. Verkkokaupan hinnat voivat vaihdella vapaana olevan kapasiteetin ja ajankohdan mukaan.  Kaikkiin nettivaraamon hintoihin sisältyy aina aamiainen ja kylpylän ja kuntosalin vapaa käyttö.

Rekisteröitymällä Kylpylähotelli Rauhalahden verkkokauppaan, olet rekisteröitynyt samoilla tunnuksilla myös tytäryrityksemme Lohja Spa Resortin verkkokauppaan ja profiilissasi voit nähdä molempiin kylpylöihin tehdyt tulevat varaukset sekä varaushistorian.

Varaamossa on ostoskori, jonne siirretään varauksia huone kerrallaan. Ohjeet varauksen tekemiseen löytyy varaus- ja peruutusehtojen jälkeen.

Varauksia voivat tehdä vain täysi-ikäiset henkilöt. Alaikäiselle huoneen varaava henkilö on vastuussa alaikäisestä. Yksin majoittuvalla alaikäisellä (vähintään 16 v. tai sopimuksen mukaan) on oltava huoltajan allekirjoittama lupalappu, jossa tulee ilmi alaikäisen henkilön nimi, syntymäaika, majoittumisajankohta, huoltajan nimi ja puhelinnumero.

Perhevaraukset: lapseksi katsotaan kaikki 0-12 vuotiaat. Perheelle tehtävissä varauksissa aikuisia voi olla maks. 2 ja lapsia maks. 4. Mikäli kyse on isommasta perheestä tai  aikuisten lisäksi perheessä on 13 v. täyttäneitä lapsia (eli kun varaus tehdään perheelle, jossa on enemmän kuin kaksi aikuishinnoittelun parissa olevaa yli 12 v. henkilöä), kannattaa olla yhteydessä hotelliin. 

Kaikki onnistuneet varaukset vahvistetaan sähköpostilla. Asiakas on velvollinen tarkistamaan varausvahvistuksen tiedot ja se tulee säilyttää mahdollisten ongelmien ja virheiden varalta. Mikäli asiakas ei saa sähköpostiinsa varausvahvistusta ja etukäteen maksetun varauksen kuittia maksusta, pyydämme ystävällisesti ottamaan yhteyttä hotellin myyntipalveluun.

MAKSAMINEN

Varaus maksetaan joko paikan päällä asiakkaan saapuessa majoittumaan tai etukäteen varausvaiheessa.

Maksu etukäteen: varaaja suostuu varauspyynnön lähettäessä siihen, että varauksen arvo veloitetaan täysimääräisenä hänen tililtään/luottokortiltaan. Maksu suoritetaan joko luottokortilla (VISA, Master Card, Amex) tai verkkopankin kautta. Pankkien verkkomaksut: Nordea, OP, Danske Bank, Ålandsbanken, Handelsbanken, S-pankki, Aktia, POP Pankki, Säästöpankki, omaop tai MobilePay.
 

PERUUTTAMINEN

Varaus peruutetaan siirtymällä varaamossa omaan profiiliin salasanalla tai varauksen Ref -numerolla. Peruutuksesta asiakas saa vahvistuksen sähköpostiin. Vahvistusviesti menee myös hotelliin ja mikäli peruutus on tehty peruutusehtojen vastaisesti, hotelli ottaa yhteyttä jatkotoimenpiteitä varten. 

Peruutus kuluitta: mikäli hinnalla on peruutusoikeus, huonevarauksen voi peruuttaa viimeistään tuloa edeltävänä päivänä klo 18 mennessä. Mikäli peruutus tehdään myöhemmin, peruutuksesta veloitamme yhden vuorokauden huonehinnan sekä peruutusmaksun 10 euroa. Maksu palautetaan asiakkaan ilmoittamalle tilille.

Poikkeus em. peruutusohjeeseen: Ohjelmallisen joululoman osalta on erikoisehdot ja nämä on kuvattu hinnan hinnan kuvauksessa. Myös joissakin muissa hinnoissa voi olla erikoisehtoja (maksettava heti, ei peruutusoikeutta jne). Nämä tiedot löytyvät aina hinnan kuvausesta.

Force Majeur: mikäli varauksen peruutuksen syy on varauksen tekijän tai samassa taloudessa asuvan sairastuminen, vakava onnettomuus tai kuolema, palautetaan kaikki saadut suoritukset, lukuun ottamatta 10 euron peruutusmaksua. Pyydettäessä on toimitettava luotettava todistus peruutuksen syystä.

Saapumatta jättäminen: jos asiakas ei saavu hotelliin, hotellilla on oikeus veloittaa vuorokauden hinta sekä toimistomaksu 10 euroa.

MARKKINOINTILUPA

Mikäli asiakas ei halua markkinointiviestejä, tulee hänen poistaa varauslomakkeella oleva ruksi markkinointiluvan kohdalta. Mikäli asiakas sallii markkinointiluvan, hänelle voidaan lähettää tietoa uusista tuotteista ja palveluista, ajankohtaisista tarjouksista ja lomailuvinkeistä.
Markkinointikielto ei koske varaukseen liittyvää automaattista asiakkuuteen liittyvää asiakasmarkkinontiviestintää, jota nettivaraamosta varanneet saavat varauksen teon jälkeen (mm. vahvistus, asiakaspalaute).

 

KUINKA VARAAN NETTIVARAAMOSTA

VARAUKSEN TEKEMINEN

Varausta tehtäessä verkkokauppa luo asiakkaalle oman profiilin, johon asiakas voi varauslomakkeella luoda oman salasanan. Jos salasana unohtuu, järjestelmässä voi tilata linkin uuden salasanan muodostamiseen.  Jos salasanaa ei aseteta, salasanana toimii varauksen Ref.No, jonka näkee ostoskorissa heti, kun varaus sinne lisätty. Profiilissa näkee kaikki tulevat varaukset ja ostokset Solaris Kylpylöihin (Kylpylähotelli Rauhalahti ja Lohja Spa Resort), historiatiedot varauksista sekä sieltä voi peruuttaa varauksia (kts. kohta varauksen peruuttaminen).

Varaus tehdään valitsemalla kalenterista tulo- ja lähtöpäivä, aikuisten (yli 12 v.) määrä ja perhevarauksissa lasten määrä, katso kohta ”perhehinnoittelu”. Hakutoiminnolla (vetovalikko) voi rajata näytettävät huoneet. Varaamo näyttää vapaana olevat huonetyypit. Tarkemmat huonekuvaukset ja kuvat vapaana olevista huoneista saa klikkaamalla ”lisätietoja huoneesta”. Tarkempia tietoja hotellista löytyy klikkaamalla ”lisätietoja hotellista”.

Varaamossa on ostoskori, jonne huonevaraus siirtyy klikkaamalla VARAA-nappia. Jos haluaa varata useamman huoneen, pyydämme siirtämään huoneita yksi kerrallaan ostoskoriin. Mikäli varaamo ei voi tarjota huonetta toivotulle ajanjaksolle, pyydämme tarkistamaan viimeisimmän varaustilanteen hotellista.

Varauslomakkeelle täytetään varaajan yhteystiedot. Mikäli olet aikaisemmin kirjautunut, yhteystiedot on täytetty automaattisesti antamiesi tietojen mukaan. Mikäli tiedoissa on muutettavaa, voit tehdä sen uuden varauksen varauslomakkeella tai siirtymällä omaan profiiliin.  Varauslomakkelle täytetään myös arviotu saapumisaika. Huone on käytettävissä tulopäivänä aikaisintaan klo 16, luovutus lähtöpäivänä klo 12 mennessä. Kanssamajoittujien nimet, lasten iät sekä muut toiveet ja kommentit merkitään omaan infolaatikkoon. Huomioithan, että toiveet toteutetaan hotellin varaustilanne huomioiden.

Lomakkeen täyttämisen jälkeen tulee tutustua ja hyväksyä varaus- ja peruutusohjeet. Tämä jälkeen varaamo näyttää yhteenvedon varauksesta. Mikäli siinä näkyy puutteita tai virheitä, sivun alareunasta voi palata takaisin varaamon alkuun.

Mikäli varaus maksetaan heti, yhteenvedon jälkeen valitaan maksutapa. Mikäli varaus maksetaan vasta tullessa hotelliin, yhteenvedon jälkeen varaus on valmis ja asiakas saa vahvistuksen sähköpostilla. Mikäli käytössä on gmail.com -loppuinen sähköpostiosoite, kannattaa tarkistaa, onko vahvistus mennyt roskapostiin.

Perhehinnoittelu

Lapseksi katsotaan kaikki 0-12 vuotiaat, sitä vanhemmat ovat jo aikuishinnoittelun piirissä. Perheelle tehtävissä varauksissa aikuisia voi olla maks. 2 ja lapsia maks. 4. Mikäli kyse on isommasta perheestä tai perheessä on 13 vuotta täyttäneitä lapsia, kannattaa olla yhteydessä hotelliin.

Perhehinta: Aamiaisen, kylpylän ja kuntosalin sisältävissä perhehinnoissa voi olla maks. 2 aikuista (yli 12 v) ja lapset ovat iältään 0-12 v. Mikäli lapsi on alle 4 vuotias, eikä hän tarvitse hotellin puolesta omaa sänkyä/liinavaatteita, häntä ei varaamossa merkitä lasten lukumäärään. Jos hänelle halutaan oma lastensänky, tulee hänet merkitä lapsimäärään ja mainita kommenttikentässä tarpeesta lastensänkyyn. 

Päivällisen sisältävät kylpylälomat (puolihoito): Kylpylälomissa, jotka sisältävät päivällisen, alle 4-vuotiaat lapset ovat veloituksetta, eikä heitä merkitä varaamon lapsimäärään ollenkaan. Siitä huolimatta heille varataan oma vuode.  Jos on tarve lastensänkyyn, tulee se mainita kommenttikentässä.


Varaamon lisäpalvelut

Majoitusvaraukseen voi liittää maksullisia lisäpalveluja. Osa palveluista ei ole varattavissa saman päivän varauksiin. Tällöin lisäpalveluja voi kysellä suoraan hotellissa.


Varauskoodit

Mikäli hinta vaatii varauskoodin, syötä se varauslomakkeen kohtaan ”varauskoodi”. Varauskoodi tulee syöttää täysin samassa muodossa kuin se on mainittu tarjouksen yhteydessä.

VARAUSVAHVISTUS

Kaikki onnistuneet varaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan varauksen varausnumero, hinta, varatun majoituspaketin sisällön, mahdolliset lisäpalvelut sekä laskun loppusumman. Asiakas on velvollinen tarkistamaan varausvahvistuksen tiedot.
Varausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Asiakas sitoutuu jokaisen varauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin. Mikäli varausvarausvahvistus ei tule sähköpostiin verkkokauppaoston jälkeen, kannattaa tarkistaa, onko se mennyt roskapostiin tai ottaa yhteyttä viipymättä myyntipalveluun, joka voi lähettää uuden varausvahvistuksen. Huomioitavaa on, että pelkkä PayTrail kuitti ei ole varausvahvistus.


PERUUTTAMINEN JA PERUUTUSEHDOT

Sopimus hotellihuoneen varauksesta on molempia osapuolia sitova. Mikäli jompikumpi osapuoli rikkoo sopimuksen, hän on velvollinen maksamaan korvausta toiselle osapuolelle.

Varauksen peruuttaminen
Varausta tehtäessä verkkokauppa luo asiakkaalle profiilin, johon asiakas voi laittaa haluamansa salasanan. Jos salasanaa ei aseteta, salasanana toimii varauksen Ref.No, jonka näkee ostoskorissa heti, kun varaus sinne lisätty. Varauksen voi peruuttaa kätevästi siirtymällä varaamossa omaan profiiliin salasanalla tai em. Ref -numerolla. Peruutuksesta asiakas saa vahvistuksen sähköpostiin. Vahvistus menee myös hotelliin ja mikäli peruutus on tehty peruutusehtojen vastaisesti, hotelli ottaa yhteyttä jatkotoimenpiteitä varten.

Peruutusehdot
Kaikilla hinnoilla ei ole peruutusoikeutta (tulee esille hinnan kuvauksessa). Mikäli hinnalla on peruutusoikeus, huonevarauksen voi peruuttaa viimeistään tuloa edeltävänä päivänä klo 18 mennessä. Mikäli peruutus tehdään myöhemmin, peruutetusta huonevarauksesta veloitamme yhden vuorokauden huonehinnan ja peruutusmaksun 10 euroa. Maksu palautetaan asiakkaan ilmoittamalle tilille.

Mikäli varauksen peruutuksen syy on varauksen tekijän tai samassa taloudessa asuvan sairastuminen, vakava onnettomuus tai kuolema, palautetaan kaikki saadut suoritukset, lukuun ottamatta 10 euron peruutusmaksua. Pyydettäessä on toimitettava luotettava todistus peruutuksen syystä.
Jos asiakas ei saavu hotelliin eikä ole peruuttanut huonetta, hotellilla on oikeus veloittaa vuorokauden hinta.

 
Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme.